مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: طالبان در رابطه با حقآبه به آنچه می‌گویند عمل کنند

  • کد خبر: ۲۱۵۳۲۶
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
سخنگوی وزارت خارجه: طالبان در رابطه با حقآبه به آنچه می‌گویند عمل کنند
سخنگوی وزارت خارجه گفت: موضع ما درباره حقآبه از هیرمند کاملا روشن است.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع حقآبه ایران و آخرین پیگیری‌ها در این زمینه با توجه به اظهارات اخیر برخی از مقامات وزارت نیرو مبنی بر اینکه هیچ آبی از طرف افغانستان وارد ایران نشده است، تأکید کرد: موضع ما درباره حقآبه کاملا روشن است. حقآبه ایران از هیرمند طبق معاهده ۱۳۵۱ یک حقآبه اثبات شده و قانونی است.

وی تأکید کرد: مقامات دولت سرپرستی افغانستان به صورت مکرر اعلام کرده‌اند که پایبند به این معاهده و حقآبه هستند. آن‌چه که ما از مقامات دولت سرپرستی افغانستان انتظار داریم این است که فرای این اظهار نظر‌ها و جلوتر از این اظهارنظر‌ها به آنچه که می‌گویند عمل کنند و براساس آب موجود و محاسبات حقوقی که انجام می‌شود حقآبه ایران را مشخص و تعیین کنند و در جهت اجرای آن عمل کنند.

ثبات در افغانستان به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و در مرز‌های مشترک کمک می‌کند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با توجه به سفر اخیر هیأتی از این کشور به تهران گفت: همکاری‌های ما با دولت سرپرستی افغانستان در این حوزه‌ها در راستای کمک به ثبات، توسعه و امنیت در افغانستان و مردم این کشور است و این‌ها اصول راهگشایی در مناسبات ما با دولت سرپرستی افغانستان است. ما معتقدیم ثبات در افغانستان و کمک به تأمین امنیت در این کشور به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و در مرز‌های مشترک کمک می‌کند.

کنعانی همچنین با اشاره به پیوند‌های عقیق فرهنگی، تمدنی و ... مردم افغانستان گفت: بهبود شرایط در افغانستان و رونق اقتصادی در افغانستان برای ما مهم است و کمک به مردم افغانستان و ایجاد ثبات در این کشور را در راستای منافع مشترک و امنیت در منطقه می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما در مناسبات دوجانبه با دولت سرپرستی افغانستان از حقوق شناخته شده ایران صرف نظر نمی‌کنیم از جمله موضوع حقآبه که جزو مطالبات ما است و همواره در گفتگو با مقامات افغانستان این موضوع به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->